Silnik Kubota V6108

Jednostka V6108 wykorzystuje najnowsze rozwiązania w zakresie czystej technologii silników spalinowych. Selektywna redukcja katalityczna (SCR) polega na zneutralizowaniu gorących spalin z silnika środkiem AdBlue, zamieniając je w niegroźną parę wodną i azot.

System Common Rail (CRS) elektronicznie steruje ustawieniem zapłonu i ilością paliwa podawanego w kilku etapach pod wysokim ciśnieniem, zapewniając optymalne spalanie.

To z kolei prowadzi do uzyskania większej wydajności, niższego zużycia paliwa i niższego poziomu hałasu. Połączenie systemów SCR i Common Rail z filtrem cząstek stałych (DPF) w tłumiku oraz z układem recyrkulacji spalin (EGR) sprawia, że model M7001 nie tylko spełnia najnowsze wymogi norm w zakresie emisji spalin (Tier 4), ale radykalnie je przekracza.

kubota-m7001-LP2_04-siln
kubota-m7001-LP2_08-sil
kubota-m7001-LP2_09-tlo
kubota-m7001-LP2_10-wyk

Power Boost

Moc jest kluczem do najwyższej wydajności ciągnika, a M7 ma jej wystarczająco dużo, aby szybko i sprawnie poradzić sobie z prawie każdym zadaniem. Kiedy jednak sytuacja wymaga chwilowego zwiększenia mocy, ciągnik M7001 oferuje technologię Power Boost. Dzięki niej osiągi silnika natychmiast wzrastają, pozwalając na ukończenie pracy.

Duże zbiorniki na paliwo / AdBlue

Czas spędzony przy dystrybutorze paliwa jest czasem straconym. Aby móc pracować dłużej między przerwami na uzupełnienie paliwa, ciągnik M7001 wyposażony został w szczególnie duże zbiorniki na olej napędowy (330 litrów) i mocznik (38 litrów).

Wszystkie potrzebne prędkości dla wszelkich wykonywanych prac

K-VT (ang. Kubota Variable Transmission)

Dostępna w wersji M7001 Premium zmienna przekładnia bezstopniowa K-VT zapewnia praktycznie nieskończoną liczbę przełożeń dla jazdy do przodu i do tyłu, umożliwiając pracę przy optymalnej prędkości dla każdego zadania. Ta bardzo czuła i niezawodna skrzynia biegów umożliwia również dynamiczne hamowanie – wspomagane silnikiem wytracanie prędkości – aby ułatwić utrzymanie kontroli i stałej prędkości jazdy podczas zjeżdżania ze wzniesień.

4 biegi x 6 zakresów

Wersje Standard i Premium modelu M7001 wyposażone są w oryginalną i niezawodną przekładnię Powershift, która oferuje 4 biegi do jazdy do przodu i 4 do tyłu w sześciu zakresach prędkości. Razem daje to 24 przełożenia w każdym kierunku. Wszystkie biegi i zakresy przełączane są pod obciążeniem. Dzięki tylu biegom do wyboru łatwo jest dostosować prędkość do każdej pracy!

Biegi pełzające 40 x 40 (opcja)

Niektórych prac specjalnych nie można wykonać dobrze przy normalnych prędkościach roboczych. Dlatego też M7001 oferuje 16 biegów pełzających do przodu i 16 do tyłu, aby umożliwić doskonałą realizację zadań wymagających niezmiernie niskich prędkości roboczych.

ECO 40 km / 50 km

Kiedy liczy się oszczędność paliwa w zadaniach transportowych, tryb ECO ciągnika M7001 zmniejsza prędkość obrotową silnika jednocześnie utrzymując prędkość jazdy wynoszącą 40 lub 50 km/h. Zużycie oleju napędowego spadnie i możliwa stanie się dłuższa praca między przerwami na tankowanie.

kubota-m7001-LP2_14-ci

Optymalna kontrola prędkości

Ciągnik M7001 jest tak skonstruowany, aby zapewnić wyjątkowo wysoki poziom zwrotności i kontroli. Ciągnik automatycznie dopasowuje prędkość do konkretnej sytuacji, co pozwala operatorowi skupić się na prowadzeniu pojazdu. Podczas pracy w trybie transportowym M7001 dopasowuje bieg do warunków drogowych, nachylenia nawierzchni (w górę lub w dół) oraz wartości przyspieszenia. W trybie polowym przekładnia redukuje bieg o dwa w dół, gdy tylko podniesiony zostanie tylny trzypunktowy układ zaczepienia. Tryb polowy minimalizuje także zmiany w obrotach WOM, kiedy wałek jest uruchomiony.